Saturday 25 June 2011

apa?? biar betul..

hye semua n assalamualaikum.. ni saya nak kongsi sikit dari hasil penyelidikan ( chewah cam da buat phd pla huhu ) mengenai bisnes online ni.. sememangnya bisnes online ni simple tapi ramai yang xtahu pun tentang ni.. pe yang mereka tahu buat duit online ni xboleh percaya sangat pun.. tu antara salah satu persepsi saya sebelum selidik bisnes ni dengan lebih mendalam ni..

nasib baik la ada pula cuti yang agak panjang sem ni.. 4 bulan kot, nak kahwin pun boleh heheh.. masa ni gak la saya selidik sedikit sebanyak mengenai bisnes online ni.. post kali ni adalah untuk memudahkan kwan2 semua dari membazir masa cam saya yang hampir sebulan buat research tentang bisnes ni..
read more..



mari kita selami dunia perniagaan internet dengan lebih mendalam lagi... terdapat beberapa keyword yang korang perlu tahu sal bisnes online ni
1. affliliate
2. adsense
3. MLM, FLB n skim cepat kaya..

bagi saya 3 keyword ni boleh membantu anda semua untuk mendalami perniagaan internet ni.. terdapat banyak benda yang kita boleh buat dengan adanya internet seperti mana saudara Marwadi, Jamal, Irfan Khairi dan Patric Chan yang menggunakan kuasa internet ini untuk lebih berjaya dan mampu menjana pendapatan yang tinggi apabila mereka lebih serius lagi dalam bidang ni..

kesemua internet marketer ini memang ada diantaranya bermula dari sifar dari xde pe pun tapi berkat kesabaran dan ketekunan mereka.. kejayaan berada di tangan mereka... ada yang menjadi jutawan dan ada yang menjadi top affiliater semuanya melalui kuasa internet..

back to our topic..
keyword pertama Affiliate
banyak ebook mahupun website yang banyak mengatakan tentang affiliate ni.. sebenarnya ia membawa maksud dengan mempromosi produk orang lain dan bukan produk sendiri.. seterusnya pabila promoter tersebut mencapai syarat yang dikehendaki mereka akan mendapat komisyen.. easy money... tapi xmudah sangat cuma perlu lebih kreatif sikit tentang cam ne kita nak promote benda tu..
dalam affiliate terdapat 3 istilah yang saya ingin kongsi disini antaranya PPL, PPS, dan PPC ketiga2 istilah ni boleh membuatkan kita menjana sedikit sebanyak pendapatan melaluinya..

PPL = pay per lead
kita akan dibayar apabila kita mempromosi website atau pun ebook owner dan ada orang yang berkenan untuk download mahupun subscribe website tersebut.


PPS = pay per sale
disini kita akan dibayar pabila kita dapat menjual produk mahupun perkhidmatan yang mereka berikan.. untuk pengetahuan PPS ni yang boleh menjana pendapatan dalam jangka masa yang lebih panjang..

PPC = pay per klik
easy money.. hanya dengan klik sahaja kita akan mendapat komisyen daripada owner website tu sendiri.. contohnya adsense dan nuffnang..

tu je la yang saya boleh kongsi ngn kawan-kawan semua.. keyword yang lain saya akan dedahkan dalam post yang seterusnya.. harap korang dapat berikan komen kat bawah ni k

P/s:- buat otai2 IM kalau saya tersilap cakap ke pe tolong betulkan ek.. thanks...

10 comments:

  1. nice info bro.. dari affiliate ni gua dapat duit gak masyuk gak la.. bro xdpt pe2 ke dari affiliate?

    ReplyDelete
  2. owhh..cam 2..nice entry,,;) tq

    ReplyDelete
  3. welcme blog ni untuk korang gak.. so keep update la ek.. sy kan post pe yang patut kat sini :)

    ReplyDelete
  4. nico info....tq..

    ReplyDelete
  5. Salam...jana duit dgn menjadi affiliate memang boleh tetapi mesti ada ilmu gak. Kalau promosi melalui kaedah spamming atau phishing jadi tidak beretika dan ada kemungkinan kena ban. Cara terbaik ialah melalui mailing list dan meminta kebenaran dpt si penerima e-mail.

    Selamat berbusiness online..

    http://abanglongonline.blogspot.com/2011/06/berlagak-berani.html

    ReplyDelete
  6. wah! good research. Tq 4 da info :)

    ReplyDelete
  7. thanks for sharing ye.... terbaik gitu

    ReplyDelete
  8. anytime ["-"] saje nak kongsi info ngn korang semua.. anyways thanks 4 reading k.. korang pun terbaek la ["-"]

    ReplyDelete
  9. banyak tempat leh belajar pasal affiliates nie, contohnyer afiliatejaya.com, kat forum wangcyber, kat situ ramai otai2 leh beri tunjuk ajar.. mereka sumer tak kedekut ilmunyer.. nak main affiliate mesti fokus, rajin, x give up,

    ReplyDelete