Monday 12 September 2011

hadiah lumayan bakal menanti

salam semua sorry la da lama tak update blog ni.. sibuk sangat sampai blog pun tak terjaga.. banyak bnda nak buat lagi-lagi selepas cuti ni and bila nak masuk universiti balik.. banyak benda nak bawa balik tapi sy tak bawa banyak sangat la biasa lah kan orang duduk jauh.. mesti kena pack betul-betul..

sebelum get back to our real topic macam kat atas tu saya sini nak explain sedikit mengenai facebook marketing.. mungkin anda semua da thau mengenai internet marketing tapi disini saya nak dedahkan sedikit sebanyak informasi yang saya tahu kepada anda semua. seperti yang anda lihat dah ramai yang menjana duit melalui facebook bukan. macam-macam perniagaan yang mereka ceburi dan facebook umpama menjadi satu pasar raya untuk berjual beli disana.. saya pun adalah salah satu daripadanya. mula-mula memang x untung pun tapi bila da kena teknik dia memang masyuk la hehehe...


facebook marketing adalah salah satu cara pemasaran yang digunakan mostly oleh para pendatang baru dalam dunia perniagaan percaya atau tak terpulang pada anda.. hal ini kerana laman sosial ini menemukan kita dengan ramai orang diluar sana lebih-lebih lagi yang berminat dengan peniagaan.. bukan nak kritik apa cuma sekarang ni ramai sangat orang yang jual produk tentang facebook marketing ni.. nak jual benda tu ok je cuma yang tak okay produk tu ntah pe2 tah.. orang cakap kalau cari kat google 1, 2 minit da jumpa.. so hati-hati dalam beli ebook kat luar tu k.. tapi biar sy mudahkan anda semua dengan memberikan info terbaik dari ladang di sini..

apa yang saya tahu mengenai facebook marketing ini ianya terdiri daripada promosi melalui group, fanpage, wall individu dan juga melalui penghantaran mesej di inbox saudara.. kita mulakan dengan group marketing ni..  saingan terlalui banyak pabila terdapat group yang membenarkan untuk mengiklankan produk semata-mata.. walaupun ianya mampu memberikan pulangan namun perlu anda sedar bahawa persaingan terlalu ramai dan anda perlukan beberapa teknik.. antaranya menggunakan ayat yang simple tapi menarik pabila anda post iklan anda, mencipta event untuk kumpulan dan mempromosikannya di sana, membuat note di group tersebut.. namun cara ni mampu mengundang persepsi BURUK kepada anda kerana anda tidak memikirkan apa yang terbaik untuk pelanggan anda dan orang yang berada dalam group tersebut..

fanpage marketing pula merupakan cara yang paling ideal untuk anda memastikan kreadibility anda sebagai peniagaan dan mampu menarik ramai orang untuk menjadi customer anda. teknik yang anda perlu ketahui adalah memastikan ramai yang like page anda, dan memberikan input yang menarik pada fanpage anda.. orang cakap kalau kita tak kenal orang tu cam ne nak caya kan?? so try build relation dengan peminat page anda dan anda pasti akan menjana pulangan daripadanya..

cara yang terakhir ialah post di wall anda.. cara ni kemungkinan besar berkesan apabila anda telah membina rangkaian perniagaan dan mempunyai rakan FB melebihi 1000 orang. namun tak perlu kita post iklan sepanjang masa.. nanti tak kan ada orang nak jenguk wall kita pun tu yang susah...

tu je la yang sy boleh share post yang seterusnya saya akan tambah lagi info terbaik kat blog ni..

anda NAK HADIAH LUMAYAN?? HADIAH BERJUMLAH RM200 MENANTI ANDA.. JUST SIMPLE thing i ask you to do LATER BUT IT WILL COME SOON.. jika anda jangan lupa komen kat bawah ni..

1 comment:

  1. syed singgah je..:)
    xsudi follow Ila ek?:(
    hehe..xpe2..Ila tak kisahla..
    no big deal friend..
    Ila follow sini jugak..:D

    ReplyDelete