Thursday 16 June 2011

Duit Ibarat Seorang Wanita..

salam semua.. tajuk kat atas ni aq pnjam dari blog mirlme or amirul hafiz salah satu IM yang gua respek la.. banyak da dapat generate fulus( teringat pula metrofulus dlm movie cicakman heheh) dari internet ni.. banyak benda kita boleh dapat dari internet ni.. duit pun banyak.. cuma mestilah kena pada tempatnya..

saya sendiri pun pada mulanya xberapa minat dengan internet ni terutamanya dalam cari pendapatan ni.. tapi bila kita dah rasa duit dari internet ni memang nak lagi la.. macam dalam ebook2 yang saya dapat sendiri dari IM di negara kita ni, rm1 yang pertama tu amat berharga dan menjadi pendorong untuk kita nak gandakannya lagi.. tapi macam yang saya katakan tadi mestilah kena pada tempatnya.. kita sebagai seorang yang beragama islam ni perlu lah fikir balik halal haramnya program di internet yang kita join ni.. susah beb kalau makan dari duit haram ni xpasal2 hati kita makin hitam.. fikir2kan la ek..



back to our topic..
duit tu ibarat perempuan.. bukan nak ngata ke pe just nak bagi pandangan.. nak komen dipersilakan la ek.. buat sahabat-sahabat lelaki yang ngah baca post ni, perempuan xkan nak dengan kita kalau xde duit bro.. sebabnya semua perlukan duit sekarang.. tapi ayat ni xbetul sangat gak sebabnya bukan semua nak kan duit.. betul x girls?? hehhe tapi sekarang perlukan duit gak kan.. persoalan-persoalan ini mungkin akan muncul bila kita xde duit..

macam mana nak further study??
macam mana nak beli hadiah untuk parent or someone special?
macam mana nak hidup selesa??
dan buat pembaca yang belum kahwin ni
macam mana nak kahwin kalau tanpa duit???

tapi sekarang semua beranggapan tanpa duit kita xkan survive tapi persepsi ni perlu dibuang bukan duit yang buat kita bahagia.. kadang-kadang dengan adanya duit makin sakit kepala adalah.. sebab tu kita digalakkan untuk bersikap sederhana.. xjuga tolak rezki tapi memanfaatkan rezki yang kita dapat kan..

sekarang ni semua persoalan tadi tu akan terjawab bila kita menggunakan duit tu secara yang lebih berhemah.. duit tu kita gunakan mengikut keperluan bukan kehendak.. kalau xde duit meh dok blog ni saya kongsi info sikit tentang cari duit kat sini.. mudah-mudahan boleh membantu huhu.. so satu perkongsian saya dengan you all... cari la rezeki yang Allah da tentukan untuk kita.. xkira la sekarang pun time kita study pun da boleh dapat duit tanpa rely kat sesiapa.. ohya jangan terlalu kejar duit sangat smpai terlupa tujuan kita didunia ni...

untuk blogger cuba tengok ni..
Mudahnya Buat Duit Dengan Blog

oklah sampai disini je malam ni nak tidur dulu.. sory la mungkin post kali ni kurang menarik tapi harap korang dapat manfaat dari ni okay.. saya disini sebagai blogger nak kongsi ilmu n pengetahuan saya untuk sama-sama kita pelajari okay.. xde niat pun nak ngajar cuma nak kongsi je..


tulus ikhlas syed..

No comments:

Post a Comment