Monday 19 September 2011

letih tak tentu pasal


salam semua.. im back ok.. huhu hari ni kelas pack sangat la.. ada gap nak rehat jap so nak update la blog ni jap.. hehe hari ni seperti biasa sy nak share bit of information with your guys.. ada lah tentang bisnes sikit n sedikit nasihat sebelum korang terus join bisnes tu.. saya ni tak la tahu sangat tentang dunia perniagaan cuma sekarang ni tengah buat research sikit tentang internet marketing.. maklumla da ada orang yang jadi jutawan hanya duduk depan laptop je kan cam saudara irfan khairi tu.. sapa tak nak kan...



hari ni saya ada dapat email dari saudara irfan khairi tu.. besa la subscirbe kat mail list dia kan so dia update la pe yang patut.. nampaknya jumaat malam ni dia nak buat seminar sikit la.. terhad untuk 100 orang je..

Johor Bahru
Jumaat 23hb September
"Revolusi Prelude: Formula Facebook" bersama Irfan Khairi
8.00 malam - 10.30 malam
Hotel Selesa, Johor Bahru
Pendafatran percuma di bawah

kalau korang berminat boleh je follow this instruction;

Email kepada sales@rahsiainternet.com bersamaan maklumat berikut:
 
1. Nama anda
2. Alamat email anda
3. No. handphone
4. Jumlah peserta

ok back to our story.. kali ni before korang nak join pe2 business terutamanya affiliate or MLM ke pe.. ikut je nasihat sy ni.. tak nak ikut pun tak pe janji sy tolong korang hehe..

1. kaji latar belakang syarikat.. dan sistem yang digunakan

sepertimana yang kita tahu ada beberapa sistem yang kita sebagai orang islam tak boleh sertai terutamanya yang membawa kepada unsur-unsur was-was dan lebih teruk lagi jatuh pada hukum haram.. susah beb kalau kita halalkan benda yang haram nanti tak pasal2 booking tempat neraka.. so tepuk dada tanya la iman kan :) ohya company yang takde approval dari suruhanjaya syarikat malaysia (SSM) highly potential korang tak patut join.. takpasal2 korang yang kena nanti.. namun walaupun ada SSM ada gk yang kena so pilih bisnes yang terbaik..

2. bina network anda

kumpul rakan anda yang boleh membantu anda dalam perniagaan yang anda ceburi ataupun customer mahupun prospek yang berminat untuk join anda.. ada beberapa cara dalam mencari prospek ni antaranya kumpul mail list, bina group dalam FB tentang bisnes anda dan banyak lagi.. ada banyak lagi cara untuk anda kumpul prospek kalau nak tahu lagi update je selalu kat blog ni dan tingkatkan pendapatan bisnes anda dalam blog ni..

3. bina kreadibility anda sebagai leader or internet marketer

benda ni amat sangat diperlukan terutamanya jika anda nak pastikan bisnes anda bertahan dalam jangka masa yang panjang.. yang pasti anda tidak mahu ketinggalan mahupun rugi dalam perniagaan anda bukan.. yang penting dalam bab ni adalah bina hubungan baik dengan customer anda.. berikan free gift dan apa jua yang mampu membantu dalam merapatkan hubungan anda dengan customer anda.. jangan fikir bisnes, bisnes dan bisnes je sampaikan anda terlepas pandang tentang orang yang membantu anda dalam bisnes anda itu.. so keputusan di tangan anda..

ok itu sahaja daripada saya nak bersiap ni nak pegi kelas lagi.. pe2 pun keep update dengan blog ni k.. miss u all guys.. jangan lupa komen kat bawah ni k.. ohya sebelum terlewat klik this LINK ada la bisnes baru yang saya join.. nanti saya review k.. 

akhir kata.. majulah bisnes anda untuk masa depan anda semua.. ["-"]

4 comments:

  1. mantap ni jom baca n komen sekali semua tak kan nak baca je kot. ["-"]

    ReplyDelete
  2. perkongsian untuk semua.. sama2 la kita manfaatkan ilmu yang ada ni.. tak salah pun nak kongsi janji ada yang pay attention ckup hehe

    ReplyDelete